عضو هیئترئیسه مجلس شورای اسلامی از راهاندازی صدا و سیمای «منگشت» خبر داد و گفت: این رسانه با هدف پرداختن به مسائل فرهنگی، تولید فیلم، مستند و برنامههای هنری، همچنین انعکاس اخبار، ظرفیتها، مطالبات و رویدادهای چهار شهرستان حوزه منگشت فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
دکتر فرشاد ابراهیمپور نماینده مردم شهرهای حوزه منگشت اظهار کرد: صدا و سیمای «منگشت» با رویکردی رسانهای، فرهنگی، مطالبهمحور و توسعهگرا، بهمنظور پوشش اخبار، بررسی مسائل، معرفی ظرفیتها و تولید محتوای فاخر در حوزههای فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی راهاندازی میشود.
وی با بیان اینکه حوزه منگشت از ظرفیتهای ارزشمند انسانی، فرهنگی، تاریخی، گردشگری، اقتصادی و اجتماعی برخوردار است، افزود: با وجود این توانمندیها، بسیاری از ظرفیتها و مطالبات منطقه آنگونه که شایسته است در رسانهها بازتاب پیدا نکرده و ایجاد یک رسانه اختصاصی میتواند نقش مؤثری در معرفی این ظرفیتها، پیگیری مطالبات مردم و تقویت هویت فرهنگی منطقه ایفا کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صدا و سیمای «منگشت» علاوه بر تولید و انتشار اخبار، گزارشها، گفتوگوها، برنامههای تحلیلی و میزگردهای تخصصی، در حوزه تولید فیلم، مستند، برنامههای فرهنگی، معرفی مفاخر، آیینها، آداب و رسوم، جاذبههای گردشگری و روایت ظرفیتهای بومی نیز فعالیت خواهد داشت تا تصویری واقعی و شایسته از این منطقه به مخاطبان ارائه شود.
ابراهیمپور تأکید کرد: این رسانه متعلق به همه مردم حوزه منگشت خواهد بود و با بهرهگیری از ظرفیت نخبگان، هنرمندان، فیلمسازان، خبرنگاران، فعالان رسانهای، فرهنگی و اجتماعی، تلاش میکند به مرجع اطلاعرسانی، تولید آثار فرهنگی و هنری، معرفی فرصتهای سرمایهگذاری، توسعه گردشگری، حفظ هویت فرهنگی و پیگیری مطالبات عمومی تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: توسعه متوازن منطقه نیازمند اطلاعرسانی دقیق، شفاف و مستمر و همچنین روایت صحیح ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی است و راهاندازی صدا و سیمای «منگشت» گامی مؤثر در مسیر تقویت سرمایه اجتماعی، همدلی، تولید محتوای فاخر و توسعه همهجانبه چهار شهرستان ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون خواهد بود.

