تأثیر استراتژیک آموزش خبرنگاری صنعت بر شفافیت و توسعه پایدار
به گزارش پایگاه خبری عصر اهواز دوره تخصصی دو روزه آموزش خبرنگاری و تولید محتوای تخصصی، که با میزبانی پتروشیمی بندر امام در ماهشهر و با محوریت استراتژیک هلدینگ خلیج فارس در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آذرماه برگزار شد، فراتر از یک کارگاه آموزشی ساده بود و به عنوان یک سرمایهگذاری بلندمدت در مسئولیت اجتماعی تعریف شد. این دوره میزبان حدود ۵۷ خبرنگار از رسانههای استانی و ملی بود.
محورهای آموزشی با رویکرد کاربردی:
محتوای ارائه شده به طور مستقیم برای تقویت ارتباط صنعت و جامعه طراحی شده بود و شامل سه ستون اصلی بود:
- مدیریت بحرانهای پیچیده: آموزش شیوههای تخصصی روزنامهنگاری در بحران برای پوشش دقیق و حرفهای رویدادهای حساس صنعت.
- انقلاب دادهمحور: ارائه کارگاههای کاربردی در زمینه دادهکاوی و بهرهگیری از هوش مصنوعی (AI) جهت استخراج و تحلیل محتوای عمیق از دادههای تولیدی صنعت.
- بصریسازی داده: آموزش تولید اینفوگرافیک رسانهای برای تبدیل اطلاعات فنی و آماری پیچیده به محتوای رسانهای قابل فهم برای عموم.
نقش محوری رسانه در حکمرانی شرکتی:
رئیس روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس تأکید کرد که نقش رسانهها شامل نظارت عمومی مستمر و تضمین شفافیت اطلاعات است. اهمیت ویژهای به نقش رسانههای بومی به عنوان شرکای کلیدی در توسعه پایدار و فرآیندهای حفاظت از محیطزیست داده شد تا از طریق گزارشگری دقیق، نقاط ضعف شناسایی و برند سازمانی تقویت گردد.
تضمین استمرار:
پتروشیمی بندر امام بر تعهد خود برای استمرار این دورههای آموزشی با تمرکز بر طراحی برنامههای پیشرفتهتر و تخصصیتر در موضوعات کاربردی تأکید کرده است تا سطح دانش رسانهای در حوزه صنعت به صورت پایدار ارتقا یابد.
هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی بندر امام از برگزاری دورههای پیشرفتهتر و تخصصیتر در آینده خبر دادند.
میزبانی این دوره بر عهده پتروشیمی بندر امام در شهرستان ماهشهر بود و با استقبال گسترده مواجه شد .


